Кәсіптік бағдарлау,  Мектеп жаңалықтары

Қазақстандағы жаңа кәсіптер мен құзыреттер атласы

Қазақстандағы мамандық бағдар

Зерттеу деректері бойынша еңбекке қабілетті халықтың 60% – ы мамандығы бойынша жұмыс істемейді. Бұл жағдайдың себебі екі жақты.

Бір жағынан, жастар өз әлеуетін дұрыс түсінбейді немесе толық түсінбейді. Олар өздерінің бейімділігін, белгілі бір қызмет түрлеріне бейімділігін сирек біледі. Жастардың, жалпы алғанда, өз таланттарын, қызығушылықтары мен мүмкіндіктерін сезінудің төмен деңгейі бар.

Екінші жағынан, бұл адамның еңбек нарығы туралы, сұранысқа ие мамандықтар туралы толық ақпаратқа ие болмауының нәтижесінде мамандықтарды бейсаналық таңдау. Қазақстанда халықтың мамандық таңдауда белгілі бір ерекшеліктер қалыптасты. Мамандық пен мамандықты таңдау көбінесе отбасылық дәстүр, әлеуметтік трендтер (гранттардың болуы, ҰБТ өту деңгейі) немесе нақты жағдайды объективті түсінбейтін ата-аналардың, туыстардың, Достардың кеңестері негізінде жүзеге асырылады.

Міне, зерттеу негізінде алынған кейбір сандар.

Оқушылардың 87% – ы ата-аналар мен мектеп мұғалімдерінің ықпалымен мамандық таңдау жасайды.

Бұл ретте ата-аналардың 75% – ы балаларының қандай мамандықты таңдағысы келетіні туралы түсініктері жоқ екенін мойындайды.

Оқушылар мен олардың ата-аналарының 90% – ында нарықта сұранысқа ие мамандықтар. Барлық респонденттер ешқашан мансаптық бағдар туралы ақпаратты мақсатты түрде іздемеген.

Сонымен қатар, ақпараттың болмауы немесе кәсіптік бағдарлау бойынша қолданыстағы әдістемелер мен құралдардың тиімсіздігі әсер етеді.

 

Атласты қолдану неге маңызды?

Қазақстандағы білім беру жүйесі мен еңбек нарығындағы өткір проблемалардың бірі мектеп оқушыларын кәсіптік бағдарлау жүйесі тиімділігінің төмендігі болып табылады. Нәтижесінде, біз еңбек нарығының жүйелі ауытқуларын, кейбір мамандардың тапшылығын және басқа мамандардың артығын, депрофессионализацияны және біліктілігі төмен жұмыс күшінің өсіп келе жатқан сегментін аламыз.

9-11 сынып оқушылары еңбек нарығына ЖОО-да немесе колледжде оқығаннан кейін 5-7 жылдан кейін келеді. Осы уақытқа дейін еңбек нарығының ландшафты айтарлықтай өзгеруі мүмкін. Қарқынды технологиялық даму жағдайында кәсіптер мен жұмыс орындары тез өзгереді, ескіреді және жоғалады. Сондықтан, жастарды және мемлекетті жақын арада өзекті болмайтын дағдыларды игеруге уақыт пен ақшаны ысырап етпеуге және оларды қажетті мамандықтарға бағыттауға жол бермеу үшін нарықты бақылау, болжау жүргізу және алынған ақпаратты барлық мүдделі тараптарға жүйелі түрде тарату қажет.

Бұл туралы біз атласта егжей-тегжейлі айтамыз және болашақ мамандықты зерттеуге және таңдауға алдын ала дайындалуды ұсынамыз.

Осылайша, Атлас-бұл мектеп түлектері мен олардың отбасыларына бағдар бере алатын, болашақ мамандықты саналы, ақпараттандырылған таңдау жасауға мүмкіндік беретін жаппай, қарапайым және қолданбалы құрал.

 

кәсіптік бағдар және тестілеу

Атласты зерттеуден басқа, кәсіби бағдарлануды анықтау үшін жеке тест жүргізу қажет. Сіз таңдаған кәсіптік бағдарлау сервисі ғылыми сынақтан өткізілген құралдар мен өзекті дерекқорлар базасында кәсіби даму мен білім берудің жеке траекториясын саналы түрде жоспарлауға мүмкіндік береді.

Кәсіптік бағдарлау тестілері психотипті, жеке қасиеттерді, кәсіби артықшылықтарды анықтайды. Тесттен өткеннен кейін сізге қабілеттер, қызығушылықтар, таланттар туралы ақпарат және кәсіптердің мысалдары, ұсынылған қосымша білім беру бағдарламалары мен оқыту профильдері бар жеке кәсіби даму бойынша ұсыныстар беріледі.

Источник: https://www.enbek.kz/atlas/ru/proforient

Коммент өшірілген on Қазақстандағы жаңа кәсіптер мен құзыреттер атласы